05 september 2015

Travel | Brussel

Hey iedereen!
Inmiddels alweer een paar weken terug ben ik met mijn vriendje voor een bliksembezoek (2 dagen) naar Brussel gegaan, het was allemaal heel spontaan, en vooral heel erg leuk want ik ben echt verliefd geworden op deze stad.
In 3 dagen hebben we heerlijk door het centrum gestruind en kunnen genieten van de schoonheid die Brussel te bieden heeft, een stad als deze kom je niet in Nederland tegen hoor!
Meer weten over mijn Brussel-ervaring? klik dan op read more!

Eerst even een leuk verhaal over onze verblijfplaats.
We hadden in eerste instantie een airbnb geboekt 5 minuten van het treinstation Brussel-Noord en 10 minuutjes van het stadscentrum.
De man waar we geboekt hadden maakte een foutje waardoor wij dus op zijn kosten een hotelkamer kregen in het Ibis hotel off Grand Place, dit was eigenlijk een geluk bij een ongeluk want het hotel was mooi, modern, schoon en lag perfect in het midden van het centrum: op de grote markt !
En extra bonus was dat er onder het hotel een beveiligde parkeergarage staat die ook nog eens goedkoop is, we hebben de mini 35 uur lang geparkeerd en we waren nog net geen 30 euro kwijt !
Voor een keertje had ik eens geluk met reizen, Brussel begon goed 🎈

We zaten op 5 minuutjes lopen van de Koninklijke bibliotheek van België, Het broodhuis museum, Museum van de Chocola, Het beurs gebouw en nog veel meer mooie plekjes.
We hebben niet gewinkeld maar Brussel centrum heeft werkelijk iedere winkel die je maar kan bedenken.

Toen we aankwamen zijn we zo snel mogelijk ergens binnen gedoken om te eten wat we waren uitgehongerd, we gingen zitten bij Le Grand Café naast de beurs waar we schitterend uitzicht hadden op de mooie binnenstad van Brussel.

Le Grand Café
Anspachlaan 78
België

De 2e dag zijn we gaan ontbijten bij Natural Caffe, het voelt een beetje Starbucks achtig aan maar alles is vers, natuurlijk en biologisch en de prijs kwaliteit verhouding is perfect voor een snel en simpel ontbijtje.

Natural Caffe
Anspachlaan 66
België

Na het ontbijt zijn we ook even de Sint-Katelijnekerk binnen gestapt.
Ik heb totaal geen verstand van kerken en geschiedenis, maar ik weet wel dat ik het een hele mooie bescheiden kerk vond en dat het zeker een bezoekje waard is.

God wat is deze stad toch mooi en gemoedelijk.
Overal zie je schitterende muurschilderingen van bekende Belgische stripfiguren en manneke pis was onwijs druk, maar wel heel cute in zijn outfitje.

Het viel me op dat de straten super schoon zijn en zelfs oude vervallen gebouwen een mooi likje verf of een compleet schilderij krijgen waardoor je eigenlijk nergens een lelijk stukje kan vinden.
Brussel is misschien wel de mooiste stad die ik tot nu toe heb bezocht kwa architectuur en vormgeving.

Vervolgens gingen we naar de Hoogstraat, deze straat is bekend vanwege alle vintage winkeltjes, antiekzaakjes en goed eten.
En nogmaals; kijk eens hoe mooi al die gebouwen zijn !

Onderweg naar Manneke Pis stopten we bij Mary Chocolatier, wat een schitterende chocola!
Echt ware kunstwerkjes en de verpakkingen waren net zo wonderschoon.
Jammer genoeg durfden we niks mee te nemen omdat het 27 graden was en de chocola hoogstwaarschijnlijk zou gaan smelten, maar als je ooit chocola kan meenemen hiervandaan doe dat zeker !

Mary Chocolatier
Lombardstraat 28B
België

Natuurlijk konden we niet de Ladurée vergeten, iedere keer als ik in een stad ben waar ze eentje hebben MOET ik langsgaan het is een soort traditie geworden.
Als je nog nooit een macaron van de Ladurée hebt gehad, probeer het zodra je kan want echt niks kan tippen aan hun macarons 😍
Vlakbij de Ladurée heb je ook nog een Taschen zaak, hier kan je de mooiste fotoboeken kopen naar mijn mening.

Ladurée
Grote Zwavel 40
België

Via de Lift van de marollen kwamen we weer terecht in de Hoogstraat waar we heerlijk hebben gegeten bij Le Wine Bar mijn vriendje en ik kwamen de dag hiervoor al langs dit restaurant gelopen en hij wilde hier meteen eten toen hij het Slow Food logo op de deur zag.
Ik had er nog nooit van gehoord maar het komt erop neer dat plekken met een Slow Food logo heel erg lekker en heel erg goed (denk lokaal, biologisch, fairtrade) eten hebben.
En ja wat was het heerlijk eten, zo heerlijk dat ik gewoon vergeten ben foto's te maken.
Dit is echt een plek die ik iedereen die ooit in Brussel komt kan aanraden om te eten.

Le Wine Bar Sablon des Marolles
Hoogstraat 198
België

Brussel was een kort maar zeer krachtig bezoek, de stad is zo onwijs mooi en als ik over een maandje studeer in Hasselt zie ik mezelf nog wel weekend of dag tripjes naar deze schitterende stad plannen.

zijn jullie al eens in Brussel geweest?